sunnuntai 15. joulukuuta 2019

Kappa

KAPPA
Lanka:Lamana Piura yht. 147g
Puikot: 3mm
Ohje: Kappa by Veera Välimäki
Aika monta vuotta olen ollut sitä mieltä, että minä en koskaan aio neuloa Veera Välimäen suunnittelemaa Kappaa. Mielestäni se on kummallinen vaate, sillä se ei ole huivi eikä poncho, vaan jotakin siltä väliltä. Sen lisäksi se neulotaan niin ohuesta langasta, että samassa ajassa neuloisi "oikean" vaatteen.



Ystäväni alkoi kuitenkin kesällä haaveilemaan Kapasta ja eikä kulunut kovin kauaa, kun minäkin aloin kaivella esiin ohuita lankojani. Lamanan Piuraa minulla oli kolmea väriä ja ne sopivat mielestäni hyvin yhteen ja siitä se sitten lähti!

Alkuperäisessä ohjeessa on käytetty neljää väriä, mutta minä halusin omasta Kapastani lyhyemmän, joten kolmannen kerän jälkeen päätin, että minun Kappani on valmis.


Kappa kuuluu sarjaan "aivotonta neulomista". Valitettavasti Piura oli hieman halkeilevaista lankaa, joten turhan usein työtä piti katsoa ja välillä lanka meni jopa poikki. Neulominen ei siis ollut koko ajan kovin nautinnollista.


Lopputulos on vielä pienoinen kysymysmerkki. Vaate tuntuu nimittäin vieläkin hieman oudolta ja en ole ollenkaan varma, että opinko tätä koskaan käyttämään.


Aika moni on neulonut useamman Kapan, mutta siitä olen varma, että minulle riittää tämä yksi.

Tänään minua ilahdutti: Tänä vuonna hankin Lankafarmin lankajoulukalenterin ja se on kyllä paras hankintani pitkiin aikoihin!


Kalenterista on tullut myös projektipussukka ja silmukkamerkkejä.


Ja mikä parasta, kuvissa on vasta viisitoista ensimmäistä "luukkua". Vielä on yhdeksän jäljellä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti