sunnuntai 22. joulukuuta 2019

Luonnonkauniit kirjoneuleet

LUONNONKAUNIIT KIRJONEULEET
Erika Åberg
Kustannus-Mäkelä
Arvostelukappale
Ruotsalaisen Erika Åbergin uusimmassa kirjassa Luonnonkauniit kirjoneuleet on yli 20 ohjetta, joiden innoittajana on ollut luonto ja Pohjolan neuleperinne.


Aikaisemmin olen esitellyt Åbergin kirjat Neulehuiveja ja muuta pientä lämmintä sekä Lempilapasia ja suosikkisukkia.


Äidin ja lapsen villapaidat ovat saaneet nimensä Gotlannin länsipuolella olevista saarista Lilla Karlsö ja Stora Karlsö. Molemmat neulotaan ylhäältä alas.



Lapaset ovat mielestäni tämän kirjan parasta antia.


Useimmat kirjan kuvista ovat kauniita ja tunnelmallisia, mutta valitettavasti mukaan on mahtunut myös hyvin tummia kuvia. Jotkut ovat jopa hieman epätarkkoja.



Yhteenvetona voisi sanoa, että olin kirjaan hieman pettynyt. Kansikuva on ihanan kirkas ja täynnä värikkäitä neuleita, mutta sisäsivuilla on hieman synkkä tunnelma. Voi tosin olla, että tämä pimeä vuodenaikakin vaikuttaa. Kun ulkona on jatkuvasti pimeää, niin sitä haluaisi elämäänsä valoa ja väriä.


Tänään minua ilahdutti: Jouluaattoon on kaksi yötä. Olen iloinen, kun olen saanut kummatkin lapseni kotiin. Sen lisäksi koti on siivottu, joulukuusi koristeltu ja lahjat paketoitu.

2 kommenttia: