keskiviikko 31. tammikuuta 2024

Neuloosisko-pipo

NEULOOSISKO-PIPO
Lanka: Rva Silmusolmun Merino DK Sukkis ja Adlibris Super Kid Silk Lace yht. 103g
Puikot: 4mm
Ohje: Neuloosisko-pipo (Laura Pajulan ja Liisa Saarenmaan kirjasta Neuloosisko)

Hankin viime syksynä itselleni kirjan nimeltä Neuloosisko. Neuloosisko-pipon kohdalla mainittiin, että se on paras pipo, jota kirjan tekijät ovat koskaan käyttäneet. Piti siis ehdottomasti testata, että pitääkö tämä mainoslause paikkansa.

Ja pakkohan se on todeta, että pipo on todella hyvä! Valitsin langoiksi Rva Silmusolmun Dk-langan (väri: teräs) ja Adlibriksen pörrölangan (väri: Light Grey).

Neulominen oli hieman tylsää, koska puolipatenttia sai neuloa aikamoisen pätkän. Toisaalta pipo kyllä valmistui melko nopeasti. Tämä malli olisi varmasti hyvä myös lahjapipoihin, sillä uskoisin tämän sopivan aika moneen päähän.

Tänään minua ilahdutti: Omistan neulekirjoja ja neulelehtiä hirmuisen määrän. Useimmiten käy kuitenkin niin, että ensin olen todella innostunut monestakin mallista, mutta kun laitan kirjat ja lehdet hyllyyn, niin ohjeiden olemassaolo unohtuu samantien. Voisin ottaa toiseksi tavoitteeksi tänä vuonna, että käyttäisin ahkerammin jo olemassa olevia ohjeita. Nyt olen esim. neulonut ainakin yhden neuleen Neuloosisko-kirjasta! Tästä samasta asiasta puhuttiin Puikot viuhuu -kanavalla. 

6 kommenttia:

  1. Kivan mallinen pipo ja varmasti on lämmin.
    Minulla samoin mallit unohtuvat. Minun pitäisi ihan laittaa myyntisivu pystyyn. Kirjoja on kertynyt aika lailla (enkulinkäsityöt)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pipo on tosiaan lämmin. Onneksi en ole ainut, jolla nuo mallit jäävät hyllyjen kätköihin.

      Poista
  2. Kivan mallinen pipo. Minulla on juuri meneillään saman ohjeen mukainen tekele. Neulekirjoja ja -lehtiä on minullakin kasapäin. Käy aivan niin kuin kuvasit, että joku kirja innostaa kovasti, mutta unohtuu kirjahyllyyn. Lehtiä olen karsinut välillä ihan kovallakin kädellä; olen laittanut kirpputorille tai sitten vienyt kirjaston vaihtohyllyyn. Ennen poistoa katson lehden läpi ja jos joku malli todella kiinnostaa, otan siitä kopion ja sitten lehti saa mennä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauska kuulla, että olet tekemässä samaa pipoa. Lehtiä täytyy tosiaan säännöllisesti laittaa kiertoon, sillä koko ajan tulee uusia.

      Poista
  3. Kaunis pipo! Täyty panna korvan taakse ja lainata tuo kirja. Sitä ei ole,vaikka neulekirjoja on pitkä rivi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa tutustua tuohon kirjaan, sillä siellä on monta kivaa mallia.

      Poista