maanantai 8. helmikuuta 2021

Novita Kaksoset

KAKSOSET
Lanka: Novita Kaksoset (väri:Kukkameri) 91g
Puikot: 3mm

Novitan kevään uutuus on Kaksoset-lanka, josta saa neulottua helposti kaksi samanlaista sukkaa. Kerän alussa ja keskellä on sininen merkkilanka, jonka avulla sukista tulee täysin identtiset. 


Regialla on vastaavia lankoja ja niiden kanssa minulla on joskus ollut ongelmia. Sukan kuvioista on nimittäin usein tullut hieman erilaiset. Kaksoset langalla kuitenkin onnistuin täydellisesti.


Minun sukkani ovat kokoa 40 ja niihin kului lankaa 91g. Kerässä on kuitenkin 150g, joten lankaa jäi runsaasti jäljelle. Ensin minua hieman harmitti, että jämälankaa jäi noin paljon, mutta toisaalta siitä saa iloiset raidat johonkin toiseen sukkapariin. Kaksoset-langan hinta vaihtelee paljon ostopaikasta riippuen. Minä maksoin kerästäni 8.99e.

Tänään minua ilahdutti: Tutkin juuri postista tullutta Tokmannin mainoslehtistä ja huomasin, että Kaksoset-langasta on tällä viikolla aika hyvä tarjous; kaksi kerää maksaa yhteensä 14e. 

4 kommenttia:

  1. En ole koskaan kokeillut noita sukkalankoja. Miten neuloit sukat varresta vai varpaista aloittaen. Teen itse varresta alkaen ja lankamenekkiä on joskus vaikea arvioida. Mutta jos siinä on 150 g, niin aika pitkiin varsiin riittää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varresta alkaen tein. Kerän mukana oli sukkaohje ja siinä käskettiin tekemään 12cm vartta. Tein juuri sen verran, koska ajattelin, että värit asettuvat parhaiten tällä tavoin.

      Poista
  2. Hyvi osuu raidat kohdilleen ihan loppuun saakka, mutta muuten on kyllä liian hintavaa minun makuuni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, hinta on aika kova. "Tavallisilla" langoilla saa ihan yhtä kivoja sukkia.

      Poista