sunnuntai 19. tammikuuta 2020

Kinos-huivi

KINOS-HUIVI
Lanka: Teetee Rainbow merino 168g
Puikot: 4.5mm
Ohje: Kinos by Niina Kaakkurivaara

Teeteen asustelehdestä (0318) löytyi kiva huiviohje Rainbow merino -langalle. Ohjeen on suunnitellut Niina Kaakkurivaara.


Kinos-huivi on ensimmäinen yhdeksästä ufosta, jonka sain valmiiksi. Olen aloittanut huivin viime vuoden kesäkuussa, joten kyseessä ei ole kuitenkaan mikään ufojen ufo.


Valmistumista hidasti se, että tuo vaaleansininen osuus ei oikein miellyttänyt minun silmääni. Valmiissa työssä se ei kuitenkaan häiritse.


Lanka on 100% merinovillaa, joten tässä olisi ihana lämmike kylmille säille. Tuleekohan niitä edes tänä talvena?


Kiva, että tämä huivi on perinteisen kaulahuivin mallinen, sillä kolmiohuiveja minulla on jo liikaakin.

Tänään minua ilahdutti: Sain tyttäreltä joululahjaksi Skansenilta ostetun tiskipyyhkeen, jossa on Taalainmaan hevonen eli Dalahäst.


En osaa selittää, mikä tässä hevosessa minua viehättää, mutta se on ihana. Ilahduin siis hurjasti tästä lahjasta.

Lisää ilahdutuksen aihetta löytyi kirpparilta; löysin sieltä nimittäin kassin, jossa on myös kyseisiä hevosia.



3 kommenttia:

  1. Kaunis on huivisi! Tuollainen malli on kyllä tosi kiva ja käyttökelpoinen. Ja hienot hepatkin olet saanut ja löytänyt:)

    VastaaPoista
  2. Kaunis huivi ja tykkään tuosta huivin väristä.
    Kivoja myös nuo Taalainmaan hevoset. Minulla heppahöperyys on sitä luokkaa, että neuloin jopa lapaset Taalainmaan heppamallilla. https://enkulinkasityot.blogspot.com/2016/10/neuleita.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kävin kurkkaamassa noita sun lapasia ja ne ovat kertakaikkiaan ihastuttavat!

      Poista