sunnuntai 2. helmikuuta 2020

Classic Ribbed Hat x 2

CLASSIC RIBBED HAT
Lanka: Skein Queen Crush ja Isager Silk Mohair yht. 62g
Puikot: 3.25mm
Ohje: Classic Ribbed Hat by Purl Soho (adult medium)

Bussimatkalle piti kehitellä jokin helppo työ mukaan otettavaksi. Pipoja todellakin tarvitsen ja yhdestä ruotsalaisesta neulepodcastista sain idean tähän yksinkertaiseen pipoon.


Ihanan pörheä pinta tulee yhdistämällä fingering-vahvuinen lanka silkkimohairin kanssa. Langat olen hankkinut neulefestareilta 2018. Niistä oli tarkoitus tulla Veera Välimäen Everything Shawl, mutta olen tullut siihen tulokseen, etten tarvitse niin suurta huivia.




Olen ihan superhypertyytyväinen lopputulokseen! Itse asiassa ihastuin tähän malliin niin, että tein heti perään toisen samanlaisen.

CLASSIC RIBBED HAT VOL 2
Lanka: Cardiff Cashmere Classic 38g
Puikot: 3.25mm
Ohje: Classic Ribbed Hat by Purl Soho
Tähän versioon käytin 100% kashmirlankaa. Koska lanka on hieman ohuempaa, niin valitsin pienemmän koon (adult small, 108s).



Ihana pipo tuli tästäkin! Minulla ei olekaan ollut koskaan kashmirpipoa, joten hauska nähdä, että onko se materiaalina niin ihanaa kuin sanotaan. Kallista se ainakin on, sillä 25g:n kerä maksoi 15.50e!


Tänään minua ilahdutti: Katson harvoin elokuvia, mutta eilen katsoin Netflixistä A Star is Born. En ensin edes tajunnut, että Lady Gaga on toinen pääosan esittäjistä. Musiikki oli hyvää ja tarina koskettava. Suosittelen!

4 kommenttia:

  1. Kauniita molemmat pipot. Kashmirista ei ole minullakaan kokemuksia, mutta mukavan pehmeää varmasti. Kivaa helmikuun alkua sinulle.

    VastaaPoista
  2. Kauniita pipoja. Olen nyt tehnyt muutaman Oslo-pipon. Kun näin nuotekemäsi pipot , niin päätin seuraavaksi tehdä sellaiset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen todellakin näiden pipojen tekemistä. Itselläni on jo kolmas puikoilla!

      Poista