tiistai 20. maaliskuuta 2018

Dexter-villatakki

Rowanin Felted Tweed on sellainen lanka, jota olen ihaillut useamman vuoden ajan. Itse asiassa en ole sitä pelkästään ihaillut, vaan olen sitä myös jonkin verran ostanut. Jostain kumman syystä vasta viime vuoden syyskuussa rupesin ensimmäistä kertaa neulomaan sillä.

DEXTER
Lanka: Rowan Felted Tweed 300g
Puikot: 3.5 ja 3.75mm
Ohje: Dexter by Isabell Kraemer
Malliksi valitsin Isabell Kraemerin Dexterin. Lanka osoittautui erittäin miellyttäväksi neuloa. Se oli myös erittäin riittoisaa, sillä L-kokoiseen villatakkiin kului ainoastaan 300g lankaa.



Tässä mallissa vartalo-osa on melko väljästi mitoitettu. Aluksi epäilin, että se on jopa hieman iso. Loppujen lopuksi olen kokoon kuitenkin ihan tyytyväinen.


Kuvia otettaessa olin pitänyt villatakki yhden työpäivän. Kuten yllä olevasta kuvasta näkyy, niin kyynärpäähän  on muodostunut pieni "pussi".


Tweed-langasta ei kovin hyvin erotu, että villatakin yläosassa ja helmassa ennen resoria on rikottua helmineuletta.


Dexter on kyllä mainio perusvillatakki ja siksi näitä voisi olla kaapissa enemmänkin. Kesäksi ajattelin tehdä toisen puuvilla-pellavalangasta.

Tänään minua ilahdutti: Kaktukset kukkivat näin upeasti, vaikka en ole lainkaan muistanut niitä hoitaa!



2 kommenttia:

  1. Kaunis villatakki! :) Istuvan näköinen. Ja marraskuunkaktukset on ihania, tykkäävät hoitamattomuudesta, kunhan ovat mieluisalla paikalla.

    VastaaPoista
  2. Heippa! Nyt tuli kuumotus tehdä uusi blogi. Tervetuloa lukemaan ja jättämään blogivinkkejä! :) https://touhoosi.blogspot.fi/

    VastaaPoista