perjantai 10. toukokuuta 2013

Supersalen houkutukset

Nyt eletään niitä kevään viikkoja, jolloin kaikki aika menee työntekoon. Onneksi lomaan on enää kolme viikkoa ja sitten pitäisi helpottaa. Valmiita käsitöitä ei ole siis esiteltäväksi, mutta lankaostoksia olen kyllä tehnyt!

Toukokuu on aika herkullista aikaa kaikille lankahörhöille, sillä koko kuukauden ajan Dropsilla on meneillään Supersale. Sehän tarkoittaa sitä, että talvilangoista saa alennusta 35%. Tällaista tilaisuutta ei voi olla käyttämättä. Ennen kuin menin kauppaan, olin tutkinut tarkkaan erilaisia neulemalleja ja lopulta päädyin siihen, että ostan langat kahteen neuleeseen.



Ekasta kassista löytyy tällaisia hieman syksyisiä sävyjä. Lanka on Karismaa. Jostain kumman syystä en ole sitä koskaan aikaisemmin kokeillutkaan.


Aikanaan näistä langoista olisi tarkoitus tulla tällainen neuletakki. En saanut ohjeessa mainittuja värejä, mutta eiköhän näistä minunkin langoistani tule kiva.

Toisessa kassissa on helmenharmaata lankaa ja näistäkin tulee neuletakki.



Baby Alpaca Silkiä mulla on varastossa myös punaisena, mutta en ole siitä vielä mitään neulonut. Aika ylelliseltä tuo lankaa tuntuu.

Ostamani langat joutuvat nyt kaappiin odottelemaan kylmempiä säitä. Minä olen nimittäin kerännyt erilaisia kesälankoja esille, joista toivon mukaan kesäloman aikana saan jotakin valmiiksi.

Päivän kirjavinkki: Jarrusukka, Jari Tervo



Hiljattain vietettiin Kirjan ja ruusun päivää, jolloin kirjakaupasta sai kaupanpäällisiksi Jari Tervon Jarrusukka-kirjan. Tänä vuonna jouduin hieman harkitsemaan, että haluanko Tervon kirjan omakseni vai en. Uteliaisuus kuitenkin voitti ja marssin kirjaostoksille. En ole mitenkään erityisen ihastunut kirjaan, mutta ei se toisaalta huonokaan ole. Kirjassa seurataan joulujuhlaa valmistelevan opettajan vauvakommelluksia. Parasta antia ovat Tervon nasevat, lähes mietelauseen omaiset ilmaisut. Itse asiassa kirja pitäisi lukea vielä uudelleen ja merkitä oikein muistiin nuo nerokkaat ajatukset.

Tänään minua ilahdutti: Työssäni tarvitsen päivittäin kyniä. Aina kun kaivan niitä penaalistani, minua ilahduttavat pienet lapaset, jotka olen sitonut penaaliin koristeeksi. Minun isoäitini on ne aikanaan neulonut. Kokoa niillä on n. 3cm! Olen saanut ne joskus teini-ikäisenä lahjaksi. Silloin en niitä osannut kovin paljon arvostaa, mutta nyt ne ovat oikea aarre. Itse en tuollaisia saisi kyllä väsättyä.




10 kommenttia:

  1. Herregyyd, kun on söpöt tumput :D Ei kyllä onnistuis multakaan, ihan viimeistään noiden peukkujen kohdalla menis hermot! Mut onneksi on mummuja jotka osaa :)

    Kauniin värisiä lankojakin, onneksi olen lankakauppojen ulottumattomissa, joten en pääse täyttämään lankavarastojani :) Pitkästä aikaa on tehokulutus päällänsä, kun on aikaa neuloa töissä :)

    VastaaPoista
  2. Ihania lankoja! Tuota Karismaan en ole minäkään kokeillut, pitäisköhän käyttää ale hyväkseen...

    Söpöt pikku lapaset:)

    VastaaPoista
  3. Oi ihania suunnitelmia, ja ihania uusia lankoja! Söpöt lapasetkin! =)

    VastaaPoista
  4. Hieno saalis! Omalla kohdalla shoppailut jäi yhteen Lace-vyyhtiin, sillä molemmissa Menitoissa oli hyllyt taas taktisesti tyhjillään alen alkaessa. Ja Itiksen Tikataan koitan olla eksymättä, siellä kuulemma hyllyt pursuaa...

    VastaaPoista
  5. Hieno lankasaalis ja kauniita malleja :) Olen aktiivisesti pyrkinyt pysymään poissa lankakaupoista, mutta eilen oli lähellä. Olin jo kurvaamassa Menitaan saatuani töissä neljä raporttia valmiiksi. Oman työni ohella, raportointi ei kuulu minulle ;)

    VastaaPoista
  6. Harkitun maltilliset houkutukset, ihanat langat ja mallit :). Jään mielenkiinnolla odottamaan lankojen muodonmuutosta.
    Söpöt tumput!

    VastaaPoista
  7. Helmenharmaa alpakkasilkki on niin kaunista. Ja sitä tavallistakin alpakkaa olisi kiva omistaa kaikissa väreissä. Mutta parempi pysyä kaukana lankakaupoista ja shoppailla ainoastaan omista lankalaatikoista niin lankalaatikoiden kannet kiittävät :) .

    VastaaPoista
  8. Ihania lankoja ja kauniita malleja, jotka olet valinnut toteutettavaksi noista langoista. Minäkin odotan mielenkiinnolla valmiita neuletakkeja. Olisi lisäksi mielenkiintoista kuulla, mitä olet tykännyt kyseisistä langoista. Sinulla on aivan ihana mummosi tekemä muisto, siinä on kyllä saanut olla näppärät sormet jotta saa noin pienet lapaset tehtyä!

    Blogiasi on kiva lukea, nuo päivän ilahduttavat asiat ovat ihanan positiivisia juttuja joka kirjoituksessasi. En muista olenko koskaan aiemmin jättänyt viestiä sinulle, mutta olen vieraillut täällä useamman kerran. Mukavaa kesäloman odotusta! :)

    VastaaPoista
  9. Ihania lankoja, ja kiva ohje tuolle silkki-alpakalle. Minullakin on sitä kaapissa, en ole vielä raatsinut kutoa sitä kun tuntuu niin hienolta.

    VastaaPoista
  10. siis bloggerihan ei anna linkkiä blogiini, tässä uudestaan paremmalla onnella

    VastaaPoista