lauantai 23. lokakuuta 2010

Ei mitään valmista

Ei kyllä uskoisi, että olen ollut kohta viikon lomalla, sillä yksikään käsityö ei ole valmistunut. Aika paljon olen kyllä neulonut, mutta kun hypin neuleesta toiseen, niin valmista tulee perin hitaasti. Eniten olen puuhastellut tämän tunikan parissa.


Ohje on Me-lehdestä ja tällä hetkellä takakappale on valmis. Lankana on Lidlistä ostamani Monte Carlo. Materiaaliluettelo ei kuulosta kovin houkuttelevalta (74% polyakryyli, 10% alpakka, 10% villa ja 6% viskoosi), mutta lanka on siitä huolimatta erittäin miellyttävää. Sitä on todella helppo neuloa ja lopputulos on pehmeä ja lämmin. Sen lisäksi olen aina tykännyt tweed-langoista. Nyt täytyy toivoa varpaatkin ristissä, että lanka on myös kulutusta kestävää.

Tunikan valmistuminen tulee vielä kestämään, sillä ykkösneuleena on villatakki, joka tulee tyttärelle.


Kävimme Helsingissä ostoksilla ja yritimme löytää tyttärelle neuletta. Sopivaa ei löytynyt ja niinpä laitoin ison pinon neulelehtiä tyttären nenän eteen ja pyysin häntä valitsemaan sieltä mieleisen villapuseron tai -takin. Tähän Novita-lehdestä löytyneeseen malliin hän lopulta päätyi. Lankaakin löytyi omasta varastosta.

Lomalla on aikaa tehdä myös lankaostoksia. Alkuviikosta kävin Susun puodissa. Ajatuksena oli vain käydä hieman katselemassa, mutta tällainen saalis sieltä kuiyenkin tarttui mukaan.


Cacaosta tulee huppuhuivi tyttärelle ja hän saa itse neuloa sen. Yritän näin houkutella myös jälkipolvea käsitöiden maailmaan. Step on horoskooppilankaa, jota mulla on jo ennestäänkin yksi kerä. Tällä kertaa ostin Vesimiehen (Wassermann). Sen lisäksi ostin silmukkamerkkejä, huivineulan ja Mix Dame -ohjelehtisen.


Tänään minua ilahdutti: Sain vihdoinkin siivousinspiksen ja rupesin raivaamaan työhuonetta ja erityisesti työhuoneen pöytää. Kaiken kukkuraksi aurinko paistaa. Taidankin lähteä kohta koiran kanssa haistelemaan ulkoilmaa. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille.

4 kommenttia:

  1. Voi Sinullahan on valmistumassa kivoja neuleita pitkällä. Minäkin olen odotellut siivousinspistä tässä muutaman viikon, saa nähdä milloin se sattuu kohdalle.

    VastaaPoista
  2. Ihania lankoja. Pitäähän sitä välillä pitää lomaa käsitöistä.
    Voi kun itse osaisin :)

    VastaaPoista
  3. Susun puodista ei pääse ulos ilman ostoksia ja hyvää mieltä. Olen siellä käynyt vain kaksi kertaa - MUTTA saman saan kokea kun tavataan Susun kanssa - hänhän tuo minulle puodistaan lankoja aina näytille. Ja tietää tasan tarkkaan, mikä minuun uppoaa... :)
    Tuo Lidlin lanka vaikuttaa nätiltä - pitäiskö sortua (siihenkin)?

    VastaaPoista
  4. Kauniita neuleita ja kaunista lankaa, pinkin väri erityisesti.

    VastaaPoista