torstai 6. heinäkuuta 2023

Jackie

 

JACKIE
Lanka: Novita Freesia ja Novita Suvi yht. 386g
Puikot: 3 ja 3.5mm
Ohje: Jackie by Josée Paquin (UandIKnit)

Olen tykännyt monesta Josée Paquinin suunnittelemasta mallista, mutta Jackie on ensimmäinen, jonka olen neulonut. 

Langoiksi valitsin langat, jotka olen ostanut vuosina 2011 ja 2019. Kummatkin ovat Novitan kausilankoja ja ostohetkellä en todellakaan kuvitellut, että yhdistäisin nämä kaksi toisiinsa. Suvissa (vihreä lanka) on 70% viskoosia ja 30% pellavaa. Freesia puolestaan on 100% puuvillaa. Suvi-lanka pölisi paljon neulottaessa, mutta uskoisin, että käytössä tätä ongelmaa ei enää ole. Freesiasta olen aiemmin neulonut Ankersin.

Tykkään erityisen paljon kaarrokkeen mielenkiintoisesta rakenteesta.

Nämä värit eivät ole suosikkejani, mutta yritän käyttää mahdollisimman paljon varastoissani olevia lankoja. Alkuperäinen malli on tehty valkoisesta ja punaisesta ja se on todella kaunis. Tosin silmäni alkaa tottua myös tähän omaan väriyhdistelmääni. Päällä pusero on todella mukava ja itse asiassa se on päälläni juuri nytkin, kun tätä kirjoittelen.


Tänään minua ilahdutti: Olin kesäkuussa tyttäreni kanssa Riiassa. Tuliaisiksi ostin perinteiset latvialaiset lapaset.

1 kommentti:

  1. Kaunis malli ja mielenkiintoinen kaarroke. Pellava-puuvillayhdistelmä tuntuu varmasti miellyttävältä iholla. Hyvä on myös värivalinta.

    VastaaPoista