perjantai 22. maaliskuuta 2019

Turun Kädentaitomessut


Luin vanhoja blogitekstejäni ja tulin siihen tulokseen, että olen viimeksi käynyt Turun Kädentaitomessuilla vuonna 2011. Silloin olin hieman pettynyt messujen antiin ja siksi olenkin viime vuosina keskittynyt Tampereen messuihin.


Tänä vuonna ajattelin kuitenkin käydä katsomassa, mitä Turun messuille kuuluu. Ja ihan hyväähän sinne kuului! Heti aulassa messuvieraita vastaanotti Riikka-Piikan mahtava traktori ja potkukelkka.

Ihmisiä messuilla oli niin paljon, että suosituimpiin kohteisiin piti jopa hieman jonottaa. Onneksi kojuja oli kuitenkin niin paljon, että katsottavaa riitti kaikille. Minä keskityin tuttuun tapaan lankoja myyviin kojuihin. Etukäteen katselin netistä, keitä tänä vuonna on paikalla. Täytyy myöntää, että etukäteen olin hieman pessimistinen lankatarjonnan suhteen, mutta onneksi epäilykseni olivat turhia.




Anna&Eila:n valikoimiin kuuluu todella houkuttelevia lankoja.


Näissä Neulovillan langoissa on aikamoista väri-iloittelua. Inspiraationa oli myös mallisukkia nähtävillä.


Tottakai piti käydä moikkaamassa myös Susua Anjalinin osastolla.


Ja olihan messuilla myös mm. Lankava, Machia Design,  Nettilanka, Rainbowool ja Rintalan luomulammastila. Houkutuksia oli toisin sanoen niin paljon, etten tietenkään selvinnyt sieltä ilman ostoksia.


Lankojen lisäksi ostin kahdet korvikset, pari postikorttia ja nahkahanskat. Ihan hyvä saalis siis. Taitaakin käydä niin, että Turun Kädentaitomessut pääsevät minun messuohjelmaani ihan pysyvästi.

Tänään minua ilahdutti: Hankin itselleni kolmen kuukauden kuntosalikortin. Olen käynyt salilla nyt muutaman kerran ja joka kerran jälkeen olo on ollut superenerginen. Sitäpaitsi salilla käyminen pitää hartialihakset kunnossa ja sehän tarkoittaa, että neulomista voi harrastaa entistä enemmän!

4 kommenttia:

  1. Hyvät messuostokset olet tehnyt! Nuo Silvartin korvikset on aivan ihania. Jumituin Helsingin kädentaitomessuilla heidän osastolleen pitkäksi toviksi.

    VastaaPoista
  2. Olin tänä vuonna ensimmäistä kertaa Turun messuilla. Eräs näytteilleasettaja tiesi kertoa, että viime vuonna lankamyyjiä oli ollut noin yksi, joten tänä vuonna tilanne oli melko erilainen :) Lisäksi useammalta asiakkaalta kuulin, että heidän mielestään Turun messujen laatu ylipäätään on parantunut viime vuosina.

    Itse en osaa paremmin sanoa, koska olin messuilla ensimmäistä kertaa, mutta ensi vuonna tulen kyllä uudestaan :)

    VastaaPoista
  3. Hei
    Ihanaa, että kävit ja kiitos kauniista kuvista! :)

    Terveisin Virpi / Anna&Eila

    VastaaPoista
  4. Kiva taas lukea sun messupostaus! Mukavaa, että poikkesit meitäkin moikkailemaan, vaikka ollaankin sun lähikauppa :)

    VastaaPoista