lauantai 7. tammikuuta 2012

Vielä yksi

Vieläkin on yksi työ esittelemättä viime vuodelta. Se on mohairhuivi, joka on kivan värinen, mutta malli on sellainen, että en oikein osaa sitä käyttää.

AALTOHUIVI
Lanka: Mohair Gold 100g
Puikot: 6mm
Ohje: sain lankakaupasta langan mukana

Yhdestä kerästä tuli varsin reilu huivi. Malli on suorakaiteen muotoinen, joten hartiahuivina se on hieman hankala. Ehkäpä se pitää vaan kääriä kaulan ympärille ulos mennessä. Mallin sain tosiaankin lankakaupasta, mutta kuten tarkkaavaisimmat huomaavat, niin kyseessä on tuttu aaltomainen kuvio.




Tällä hetkellä minulla ei taidakaan olla yhtään huivia keskeneräisenä. Olen sisukkaasti yrittänyt saada valmiiksi keskeneräisiä töitä. Motiivina näissä on tietenkin se, että niistähän tulee miinusta lankavarastoon ja sitten voin mennä taas hyvällä omallatunnolla katselemaan alelankoja tai sitten kevään uutuuslankoja. Tosin niitä ei saa siis ostaa enempää kuin mitä olen kuluttanut... Taidankin tästä lähteä taas kutimien pariin.

Tänään minua ilahdutti: Joulukuu on neulojan kannalta ikävä kuukausi. Silloin ei nimittäin ilmesty minkäänlaisia käsityölehtiä. Niinpä olin sitäkin iloisempi, kun tällä viikolla postilaatikkoon kolahti kaksi lehteä.


Ja ensi viikolla ilmestyy Moda!

4 kommenttia:

  1. Ihana huivi. Tykkään, että on värejä, eikä aina mustaa tai harmaata.
    Aalto- mallia olen kokeillut itsekin virkattuun peittoon.

    Tilasin itselle Modan! Kirjastosta pitäisi käydä lainaamassa joulukuun Suuei käsityö numero, en saanut sitä enää kaupasta ja haluaisin sen.

    Mukavaa Vuoden alkua!

    VastaaPoista
  2. Ihanan värikäs huivi ja tuo malli on kaunis :)

    VastaaPoista