sunnuntai 14. huhtikuuta 2024

Mount Juliet Shawl

 

MOUNT JULIET SHAWL
Lanka: Johannas Garn Merino Sock yht. 162g
Puikot: 4mm
Ohje: Mount Juliet Shawl by Helen Stewart




Kaksi vuotta sitten huomasin, että Johannas Garn lopettaa lankojen värjäämisen. Loput vyyhdit hän myi paketteina hieman edullisempaan hintaan. Minun paketissani oli esim. keltainen vyyhti ja tilasin sen sillä ajatuksella, että kaikkia värejä pitää kokeilla. Keltainen ei nimittäin ole minulle ollenkaan tyypillinen väri.

Kun rupesin tekemään tätä Helen Stewartin suunnittelemaa huivia, niin mietin todella pitkään, mitkä kaksi väriä siihen valitsen. Lopulta päädyin näihin kahteen todella keväiseen värisävyyn. Kirjavan langan nimi on muuten osuvasti Vårvinter eli Kevättalvi.

Huivia neuloessani olin vielä hieman epävarma värivalinnoistani, mutta kun sain valmiin huivin kaulalleni, niin tykästyin siihen heti. Erityisesti tumman vaatteen päällä se näyttää kauniilta.

Muuten huivia oli mukava neuloa, mutta kierretyt nurjat silmukat hidastivat neulomista aika paljon. Onneksi niitä ei ollut kovin monella kerroksella.

Tänään minua ilahdutti: Olin pitkästä aikaa mökillä. Sää oli melko sateinen, mutta siitä huolimatta on virkistynyt olo.

4 kommenttia:

  1. Lempeän keväinen huivi! Täällä Keski-Suomessa oli upea aurinkoinen päivä.

    VastaaPoista
  2. Ai että onkin kaunis.
    Mukavaa viikkoa sinulle

    VastaaPoista
  3. Siitä tuli oikein keväisen raikas huivi. Hyvin istuu yhteen tumman vaatteen kanssa.

    VastaaPoista