keskiviikko 15. marraskuuta 2023

Muru-kaarrokeneule

 

MURU-KAARROKENEULE
Lanka: Novita Wonder Wool yht.567g
Puikot: 3.5mm
Ohje: Novita 3/2023 Syksy, malli 38

Minulla on koko ajan hieman huono omatunto, koska olen tehnyt niin vähän puseroita miehelleni. Tosin viime syksynä tein ruskean tweedpaidan, mutta pakko myöntää, että hän tosiaan ansaitsi ikioman kaarrokeneuleen.


Kuvittelin antavani tämän neuleen hänelle joululahjaksi, mutta pusero valmistui supernopeaa tahtia, joten kai minun on annettava se jo nyt hänelle käyttöön. Ohje on Novitan tämän vuoden Syksy-lehdestä ja sen on suunnitellut Sisko Sälpäkivi.

Ihastuin mallineuleen väreihin, joten tilasin tismalleen samat värit Novitan Wonder Wool -langasta. Lankaa oli todella mukava neuloa. Toivottavasti se kestää myös käytössä. 

Koko on juuri sopiva ja saajakin vaikuttaa oikein tyytyväiseltä lopputulokseen.

Tänään minua ilahdutti: Kuvaaminen ja bloggaaminen on ollut kovin vähäistä tänä syksynä. Neulomaankin olen ehtunyt tavallista vähemmän. Siksi ilahduinkin kovasti, kun tänään sain saman päivän aikana nämä kuvat otettua sekä tekstin kirjoitettua. 

2 kommenttia:

  1. Onpa hieno! Saaja on varmasti tyytyväinen. Värit sopivat hienosti toisiinsa. Minun tekisi niin mieleni tehdä kaarrokepaita, mutta kun ei sellaiselle olisi oikein käyttöä ja olen aika kutinaherkkä. Lisäksi noin ison työn tekeminen arveluttaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Yllättävän nopeasti pusero valmistuu, kun neuletiheys on 22s/10cm. Tällainen neule ei ole myöskään liian paksu. Kannattaa kokeilla!

      Poista