torstai 1. heinäkuuta 2021

Seleste Tee

 

SELESTE TEE
Lanka: Hjertegarn Organic Trio 178g
Puikot: 3 ja 3.5mm
Ohje: Seleste Tee by Sari Nordlund

Olen pitkään seurannut Sari Nordlundin neulesuunnittelu-uraa, mutta vasta nyt neuloin ensimmäisen hänen suunnittelemansa ohjeen. Hänen mallinsa ovat kauniita, mutta aika usein ne ovat sellaisia, että kaaviota täytyy seurata tarkkaan ja aina sellaiseen ei kykene.


Nyt kesälomalla uskalsin kuitenkin ottaa tällaisen hieman vaativamman ohjeen käsittelyyn. Seleste ei oikeastaan ollutkaan vaikea, mutta aikamoisen hidasta sen neulominen oli noiden lukuisten nyppyjen takia. Nyppyjen tekemiseen on toki monenlaisia ohjeita, mutta minä noudatin Sarin ohjetta, jossa nypyt tehdään kahdella eri kierroksella.


Vaikka välillä olinkin jo aivan tuskastunut nyppyjen tekoon, niin vähän niitä tuli jo ikävä, kun pelkän sileän neulominen alkoi!



Pusero neulotaan ylhäältä alas yhtenä kappaleena. Langaksi valitsin Hjertegarnin Organic Trion, jossa on villaa, puuvillaa ja silkkiä. Aiemmin olen tehnyt samasta langasta Suvi Simolan suunnitteleman Noux-paidan. Siitä resorit löystyivät aika nopeasti ja itse asiassa olen neulonut ne myöhemmin uudelleen pienemmillä puikoilla. Toivottavasti Seleste-paidalle ei käy samalla tavalla.



Niin kuin leveästä hymystäkin näkee, niin olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Langan värikin on mielestäni todella kaunis.

Tänään minua ilahdutti: Mansikat ovat minun suurta herkkuani ja niitä tuleekin ostettua melkein päivittäin pari litraa. Kun syöjiä on tällä hetkellä kolme, niin se tarkoittaa, että ne pitää jakaa perheenjäsenten kesken. Kerran kesässä kuitenkin ostan laatikollisen mansikoita ja niitä saa syödä niin paljon kuin vain pystyy! Se päivä oli tänään!


4 kommenttia:

  1. Oi miten kaunis väri, mallikin on sievä, mutta nuo nypyt ei minnuu houkuta. Menee kyllä harkintaa pitäiskö tää aloittaa.
    Mutta tuo väri on niin ihastuttava.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Väri on itse asiassa kauniimpi valmiissa neuleessa kuin kerällä. Hyvä niin!

      Poista
  2. Kauniin värinen pusero. Nuo nypyt-ei houkuta aloittamaan. ;)
    Mansikat on parasta näin kesällä nautittuna.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nypyt olivat työläitä, mutta kummasti niidenkin tekemiseen tottui!

      Poista