sunnuntai 17. toukokuuta 2020

Sammal-villatakki


SAMMAL
Lanka: Tukuwool Fingering (väri Empi) 292g
Puikot: 3.5mm ja 3mm
Ohje: Sammal by Joji Locatelli

Joji Locatellin ohjeet miellyttävät yleensä aina minua, eikä Sammal todellakaan ollut poikkeus. Ohjeen ostinkin jo kauan sitten, sillä tiesin, että minulla on juuri tähän ohjeeseen sopivaa vaaleanvihreää Tukuwoolia.


Itse asiassa saan kiittää vuoden alussa laatimaani neulebingoa siitä, että minulla vihdoinkin on tämä ihana neuletakki valmiina.


Neulomisen aloitin hiihtolomalla helmikuussa ja valmiiksi sain sen äitienpäivänä. Tai jos tarkkoja ollaan, niin napit ompelin vasta tänään.


Nappien valinta ei sitten ollutkaan ihan helppoa. Oikean sävyn ja koon löytymiseen vierähti varmasti puolisen tuntia!


Olen iloinen, että villatakki valmistui juuri nyt, sillä tätä on kiva käyttää kesällä ikään kuin takkina viileämmillä ilmoilla.



Tänään minua ilahdutti: Tällä neuleella onnistuin saamaan neulebingooni ensimmäisen bingon.


9 kommenttia:

  1. Kaunis malli villatakissa ja värikin on kaunis. Klassikkoneule. Tuokin neule olisi kiva neuloa. Jojin ohjeet on kivoja.
    Vaativa bingo sinulla. Neulefestarit peruuntuivat tältä kesältä ja mikä harmi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bingo on tosiaan aika vaativa ja siksi olenkin iloinen, että sain edes yhden bingon.

      Poista
  2. Onneksi olkoon BINGOsta:) Ja takki on todella kaunis!

    VastaaPoista
  3. Kaunis on tämäkin takki! Ja onnea bingosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olen tosi iloinen, että olen lyhyen ajan sisällä saanut kaksi uutta neuletakkia kaappiini.

      Poista
  4. Täydellinen väri ja muutenkin todella kaunis villatakki.

    VastaaPoista
  5. Kaunis takki! Löysin tästä vain englanninkielisen ohjeen, en tiedä uskallanko lähteä huonolla kielitaidolla kokeilemaan :) Neulotaanko tämä ylhäältä alas?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kyllä se neulotaan ylhäältä alas. Kaavioista saa paljon apua, vaikka englanti tuottaisikin vaikeuksia.

      Poista