maanantai 16. huhtikuuta 2018

Tylsähkö pipo, mutta sitäkin kauniimmat sukat!

Aloitetaan sukista, sillä niihin olen oikein tyytyväinen. Malli on Heidi Alanderin suunnittelema Aava.

AAVA
Lanka: Alize Superwash 69g
Puikot: 2.25mm
Ohje: Aava by Heidi Alander

Kuvista mallin kaunis pitsikuvio ei valitettavasti oikein erotu.


Pilkullinen tweedmäinen Alizen lanka on aika veikeää.


Sukan pingottimet olen omistanut jo vaikka kuinka monta vuotta, mutta vasta näihin sukkiin käytin niitä. (Aikaisemmin olen käyttänyt niitä vain sukkien kuvaamisessa.) Nyt kastelin sukat ja annoin niiden kuivua pingottimissa. Lopputuloksesta tuli oikein siisti.

PERUSPIPO
Lanka: Regia Atlantis Color ja Austermann Step yht. 32g
Puikot: 3.5mm
Mies valitti jokin aika sitten, että kaikki vanhat pipot rupeavat olemaan aika kuluneita. Minä ymmärsin vihjeen ja rupesin tietysti neulomaan uutta pipoa. Tein tavallisen peruspipon, jossa vaihtelin harmaan ja sinisen sävyisiä lankoja.



Piposta ei tullut mikään käsityötaidon mestariteos, mutta kyllä se päätä lämmittää. Kuvausassistentiksi sain poikani.

Tänään minua ilahdutti:  Suomalaisesta Kirjakaupasta löytyi metallikantinen muistivihko, joka oli pakko ostaa!

2 kommenttia:

  1. Noista sukista tulee mieleen koulussa ollut puuro. Se oli tosi hyvää, mutta olisko ollut mannapuuroa jossa oli kuoria seassa.. Hienot sukat! ja kiva pipo!

    VastaaPoista