keskiviikko 26. kesäkuuta 2019

Virkatut huivit

VIRKATUT HUIVIT
Johanna Meriläinen
Moreeni (Otava)
Arvostelukappale
Kun keväällä näin Moreenin uutuusluettelossa kirjan Virkatut huivit olin aika innoissani. Kiinnostusta lisäsi entisestään, että tekijä on suomalainen.


Kirja sisältää yhteensä 21 virkkausohjetta.

AAMU
Kirjan ohjeet ovat hyvin yksinkertaisia. Lisää mielenkiintoa malleihin saa valitsemalla värikkäitä lankoja, kuten tässä Aamu-huivissa on tehty.

PILVI
Pilvi-huivi on virkattu ohuesta Drops Lace -langasta, joten se ei valmistu ihan hetkessä.

SADE
Mohairlangat ovat olleet jonkin aikaa todella suosittuja. Myös Sade-huivi on tehty mohairsekoitteesta.

Edellä esitellyt kolme huivia ovat sellaisia, että saatan ne jossain vaiheessa tehdä. Valitettavasti kirjassa on myös melko monta sellaista mallia, joita en todellakaan tee. Tässä muutama esimerkki:

TIILET
RUUSUTARHA
MÄENLASKU
Minun silmiini edellä olevat mallit ovat vain niin tylsiä. Ankeuteen vaikuttaa varmasti osittain se, että huivit on kuvattu mallinuken päällä, langat ovat väriltään aika synkkiä ja kuvat tummia.

Olen siis kaiken kaikkiaan hieman pettynyt Virkatut huivit -kirjaan. Ehkäpä minulla oli liian suuria odotuksia. Toivottavasti tästä kirjasta löytyy kuitenkin jollekin muulle inspiraatiota, sillä kesähän on tunnetusti suosittua virkkausaikaa.

Tänään minua ilahdutti: Vesisade! Täällä etelässä on ollut niin kuivaa, että sade on todellakin tervetullut. Sen lisäksi olen onnellinen, ettei Etelä-Euroopassa oleva hirmuhelle ylety tänne Suomeen asti.

2 kommenttia:

  1. Minusta tuo Tiilet näyttää aika kivalta. Pitää katsoa josko paikallinen kirjasto on ottanut opuksen valikoimiinsa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se on, että makumieltymykset ovat erilaisia. Ehdottomasti kannattaa katsoa, jos kirja löytyisi kirjastosta.

      Poista