perjantai 8. joulukuuta 2017

Aureed

Meiju K-P:n ohje Aureed ihastutti minua heti ilmestyttyään. Langaksi valitsin Wollmeisen Twinin, jonka olen hankkinut jo vuonna 2010 Saksasta.

AUREED
Lanka: Wollmeise Twin 508g (väri:Sabrina)
Puikot: 3 ja 3.5mm
Ohje: Aureed by Meiju K-P
Neule eteni aluksi rivakasti, mutta sitten hihojen kohdalla tahti hidastui ja lopuksi koko neule joutui neulekorin alimmaiseksi.


Neuletahtia hidasti se, että ensimmäisestä hihasta tuli aluksi liian lyhyt ja koska purkaminen ei ole koskaan kivaa, niin neule joutui odottelemaan vuoroaan yli kaksi vuotta!


Kun sitten huomasin, että neuleen suunnittelija Meiju K-P on tulossa lankakauppa ILO:on esittelemään uusimpia neuleitaan, niin sain hyvän syyn viimeistellä vihdoinkin tämän neuletakin. Loppurutistukseen ei sitten kulunutkaan kuin noin pari viikkoa.


Niin kuin kuvista voi huomata, niin minun olisi pitänyt neuloa kahdelta vyyhdiltä vuorotellen, sillä nyt takissa näkyy selkeästi, milloin vyyhtiä on vaihdettu. Tuo kirjavuus ei kuitenkaan haittaa kovin paljon, sillä luonnossa väriero ei ole ihan noin selkeä.


Langan väri on lähinnä totuutta tässä viimeisessä kuvassa. Uskoisin, että tätä neuletta tulee käytettyä paljon.

Tänään minua ilahdutti: 


"Miul on neuloosi" -avaimenperä ilahduttaa minua monta kertaa päivässä. Odotan myös jo innolla, että pääsen kirjoittelemaan Virkkukoukkusen kalenteriin.

7 kommenttia:

  1. Neuleessa on sitä jotain! Kiva reunamuotoilu, tuo takaosa, nätti väritys, laatulanka. Nyt vaan ahkeraan käyttöön!!!

    VastaaPoista
  2. Onneksi olkoon vaikeuksien voitosta! Kaunis takki, kannatti selättää se purkupeikko! Mullakin käy välillä niin, että joku saa tuomion korin pohjille, ja sitten joskus se sieltä ongitaan...

    VastaaPoista
  3. Mielenkiintoinen takkimalli ja aivan ihana väri!

    VastaaPoista
  4. Ihana neule. <3 Etsin minulle uusi hyviä blogeja lukulistalleni .. niin moni lopettaa. Laitakin blogisi <3 listalleni.

    VastaaPoista