lauantai 25. maaliskuuta 2023

Kallaveet-neulepusero

KALLAVEET
Lanka: Novita Woolly Wood (505 silkkiyrtti) ja Novita Tuuli (604 heijastus) yht. 602g
Puikot: 4 ja 4.5mm
Ohje: Kallaveet-neulepusero by Minna Metsänen (kirjasta Siskoni mun)

Sain syksyllä kirjan Siskoni mun, jossa on Minna Metsäsen suunnittelemia ihania neuleita. Inspiraation lähteenä hänellä on ollut Niina Laitisen rakastetut sukkamallit. Jo silloin tiesin, että haluan neuloa Kallaveet-neulepuseron.

Langoiksi valitsin ohjeessa olleet langat eli Novitan Woolly Woodin ja Tuulin. Näitä lankoja en olekaan koskaan aikaisemmin käyttänyt.

Ohjeessa myös hihoihin neulotaan tuota kaunista pitsikuviota, mutta minä päätin jättää ne tekemättä. Kaunis puserosta tuli näinkin. Sitä paitsi hihoissa pitsin tai kirjoneuleen tekeminen ei ole kovin rentouttavaa.

Woolly Wood on melko raskas lanka ja niinpä niskasta neule laskee melko alas lyhennetyistä kerroksista huolimatta. 

Kastelun jälkeen puseroon tuli jonkin verran lisää pituutta. Ensin pelästyinkin, että puserosta tuli aivan liian iso. Käytössä neuleilla on kuitenkin tapana vetäytyä hieman kasaan, joten eiköhän tämä koko ole ihan hyvä. Eipähän ainakaan purista mistään!


Tänään minua ilahdutti: Joitakin viikkoja sitten minun oli ihan pakko mennä kirjaston lastenosastolle lainaamaan itselleni tämä ihastuttava Villapaitavillitys. 



4 kommenttia:

  1. Todella kaunis kuvio paidan yläosassa, ja väri on aivan upea. Hyvin käy väri tähän malliin. Kaunis on käsialasi. Palmikoiden neulominen on tarkkaa, mutta mukavaa.
    Hauska tuo lasten kirja. Neulojat taitavat vaatettaa aina kaiken, jopa katuharjoilla olen nähnyt lämmikkeitä.

    VastaaPoista
  2. Onpa kaunis paita ja hieno pitsineule. Hihoissa on sitä aivan riittävästi ja istuu kauniisti kokonaisuuteen. Saat myös hienosti tasaista tuossa alaosassa. Oikein nätti.
    Kirjaa en tunne, mutta pitää tutustua.

    VastaaPoista