perjantai 29. heinäkuuta 2016

Lankoja, lankoja!

Tammikuussa kirjoitin blogiini tällaisen tekstin:

"En aloita langanostolakkoa, mutta aion käyttää lankavarastoni lankoja niin usein kuin mahdollista. Siellähän on vaikka minkälaisia ihanuuksia! Vuoden slogan voisikin olla:
                                              
                   Arvosta lankakaappisi aarteita!"

Ihan hieno slogan ja osittain olen sitä noudattanutkin. Heinäkuussa kuitenkin kävi niin, että tuota arvostettavaa tupsahti lankakaappiin aika reippaasti! Tästä ostohullaannuksesta syytän synttäreitäni. Kuten olen jo maininnutkin, niin täytin kesäkuun alussa pyöreitä ja sain lahjaksi rahaa. Kovin kauaa ei tarvinnut miettiä, että mitä rahoilla tekisin.

Koko ostoshurmio alkoi Tukholmassa, kun hankin puserollisen Madelinetoshia. Sitten kauppoihin alkoi ilmestyä Novitan uutuusvärejä.


Ostin tosin vain kaksi kerää ja kummasti on taas pinkki päätynyt mun ostoskoriin.


Sitten kävin ihan huvikseni katsomassa paikallisessa lankaliikkeessä. Muka vaan katselemassa! Kyllähän sen tietää, ettei sellainen ole mahdollista.


Nuo sukkalangat ovat kauniin värisiä, mutta kaikkein kivoin on tuo projektipussukka!

Madelinetoshin lisäksi kuolaan aina Malabrigon lankoja. Etenkin Malabrigo Sock on minun mieleeni. Näissä kahdessa langassa on ainoanan "vikana" niiden korkea hinta. Olisi tietysti syytä suosia suomalaisia kauppoja, mutta kun Suomessa Malabrigo Sock maksaa useimmissa kaupoissa 22.90e ja Saksasta sitä sai tarjouksesta 13.60e, niin valinta ei ollut kovin vaikea... Postikulut olivat tosin korkeat (12.50e), mutta kun tilasi kilon verran lankaa, niin tilaus oli edelleen kannattava.


Vietin aika kauan tietokoneen ääressä. ennen kuin osasin valita minua miellyttävät värit. Koska tietokoneella värit voivat vääristyä, niin katselin todella monesta paikasta noita lankoja ennen kuin tein ostopäätöksen. Ravelry oli tässäkin puuhassa ihan korvaamaton.


Näistä kahdesta olisi tarkoitus tehdä huivi. Malli ei tosin ole vielä tiedossa.



Ja yllä olevista langoista saan tehtyä kaksi puseroa.

Näiden ostosten jälkeen rahaa oli vielä jäljellä ja Lankamaailmassa myytiin kaikki langat 30%:n alennuksella.


Käsinvärjätyn Arwettan ajattelin yhdistää johonkin yksiväriseen lankaan ja Schoppel Wollen 6 Karat -langat yhdistän keskenään johonkin huiviin.

Vieläkin rahaa oli 20e jäljellä ja Anjalin mainosti sopivasti poistuvia lankavärejä. Sinne siis!


Rowanin Felted Tweed -lankoja minulla on varastossa ennestäänkin, mutta en ole vielä koskaan neulonut niistä mitään. Olen kuitenkin vakuuttunut langan ihanuudesta ja siksi olen uskaltanut sitä ostella. Tässä langassa on parasta se, että kaikki sen sävyt tuntuvat sointuvan toisiinsa. Keltaista lankaa minulla ei juurikaan ole ja siksi ostin vielä Pallasta pari kerää.

Kauhea määrä lankaa on siis tullut hankittua, mutta en kadu yhtään ostoksiani, sillä kyllähän langat ovat ihan paras synttärilahja! Elokuussa voisikin sitten ruveta taas neulomaan ostamisen sijaan. Ohjeita ainakin riittää; eilen ilmestyi uusi Novita ja Ravelryn kautta ostin Hanna Fettigin Home&Away neulekokoelman. Tuo kokoelma taitaa olla vielä tänään tarjouksessa. Maksoin siitä vähän yli 11e, mikä ei ole paha, koska sillä saa 9 ohjetta.

Tänään minua ilahdutti: Kuten jo Facebookin puolella kerroin, niin minä olin se onnekas, joka voitti Silmu&Solmu -lankakaupan arvonnassa 50 euron lahjakortin. Sillä hankin nämä:


8 kommenttia:

  1. Herrrrkullisia lankoja!
    Itse olen onnistunut pitäytymään lankaostosten suhteen tänä vuonna mutta loppuvuodesta saatan retkahtaa.
    Pakko käyttää lankavaraston lankoja, joita on aivan liikaa.
    Tilannetta ei helpota juuri ilmestynyt Novitan syksynumero, jossa on ihania ohjeita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse olen päättänyt, etten osta enää Nalle Taika-keriä, kun niistä on vaikea keksiä mitään neulottavaa, mutta nyt ilmestyi punainen ja sininen niin että taidan hankkia ne. Taikamania nääs...

      Poista
  2. Kyllä niin ihania lankoja esittelit että mun nenänpää oikein vihertää.

    VastaaPoista
  3. Aivan ihania ja upeita lankoja! ja mitä värejä! Miten ihan onkaan noita neuloa syksyn tullen ja talven aikana.

    VastaaPoista
  4. minä tilasin www.KL24.ee käsitöihin liittyviä tavaroita ja sitten erehdyin lankapuolelle ja sieltä tilasin noita Alizen lankoja (alle 40 € olisi kilo jos tilaisi, muuten oli alle 5 euroa kerä). Niissä on kauniita värejä. Olen tykästynyt tuohon Alizen sukkalankaan kun se on vaan niin pehmeää ja mukavaa neulottavaa. Tuolta Virosta paketti lähtee tosi nopeasti tulemaan...

    VastaaPoista