sunnuntai 28. toukokuuta 2023

Anna Johannan Pellava-huivi


PELLAVA-HUIVI
Lanka: Hjertegarn Organic Trio 91g
Puikot: 3.75mm
Ohje: Pellava-huivi by Anna Johanna (Kotivinkki 10/2023)

Harvoin rupean heti tekemään mallia, jonka löydän esimerkiksi jostain lehdestä. Kotivinkissä ollut Anna Johannan suunnittelema Pellava-huivi innosti kuitenkin tarttumaan puikkoihin välittömästi.

Mallihuivissa oli käytetty Pom Pomin Linnea Light -lankaa, mutta minä en halunnut tällä kertaa huvia pellavasta. Minun langassani on merinovillaa, puuvillaa ja silkkiä. 

Tästä Hjertegarnin Organic Trio -langasta olen aiemmin tehnyt kaksi puseroa; Noux ja Seleste Tee

Vaikka minulla oli varattuna 100g vaaleanpunaista lankaa, niin lopussa rupesi näyttämään siltä, että lanka loppuu kesken. En uskaltanut riskeerata ja siksi vaihdoin suosiolla väriä muutamaan viimeiseen kerrokseen. Kaiken kaikkiaan huivi painaa 91g, joten kai lanka olisi kuitenkin riittänyt. Toisaalta olen todella iloinen, että huivista tuli kaksivärinen. 


Ohje oli selkeä, mutta neulominen vaati aikamoista tarkkuutta, sillä nurjallakaan ei ollut yhtään "huilikerrosta". Välillä sekosinkin kaavion luvussa, mutta sisukkaasti korjasin virheeni. Tästä tuli täydellinen kesähuivi!

Tänään minua ilahdutti: Enää viikko töitä ja sitten alkaa ansaittu kesäloma!

6 kommenttia:

  1. Kaunis huivi tuli ja värinvaihto reunassa on piste iin päällä. Kuvio on itseasiassa aika epätavallinen - tai en ainakaan muista nähneeni. Pitsiosuudet muodostavat ikään kuin rivin vaakunoita. Hieno malli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Pitsimalli on tosiaan hyvin erikoinen ja siksi varmasti huiviin ihastuinkin.

      Poista
  2. Minulla on myös merinolankaa varattuna tätä huivia varten. Tai paremminkin matkamuistolangalle ajattelin tätä kaunista ohjetta. T Saukkis

    VastaaPoista
  3. Minulla ongelmia ohjeen ymmärtämisen kanssa. Olen kaavio B rivin 5 tehnyt. Miten jatkuu np vasen reuna ???

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Neulot ensin 3 oikein ja sitten langankierto (et siis välitä niistä harmaista ruuduista). Sen jälkeen toistat punaisen ruudun sisällä olevaa mallikertaa.

      Poista