sunnuntai 19. kesäkuuta 2022

Saumaton peruspusero

 

SAUMATON PERUSPUSERO
Lanka: Sirdar Crofter DK 312g
Puikot: 3 ja 4mm
Ohje: Kodin Kuvalehti 11/2022

Sirdarin Crofter DK -langan olen ostanut paikallisesta lankakaupasta melkein 13 vuotta sitten. Langan väristä olen tykännyt koko ajan, mutta en ole oikein osannut päättää, mitä siitä tekisin. Langan koostumuskin rupesi jossain vaiheessa epäilyttämään ja siksi ajattelin jo myydä langat pois. Lanka sisältää nimittäin 60% akryyliä, 25% puuvillaa ja 15% villaa.


Materiaalia kyllä murehdin aivan turhaan, sillä langan neulominen oli tosi miellyttävää ja valmis neulekin tuntuu oikein mukavalta päällä. Väljyyttä on aika paljon, mutta juuri se tekeekin puserosta niin kotoisan!


Ohjeen löysin Kodin Kuvalehti -lehden numerosta 11/2022. Siinä lankana on käytetty Novitan Cotton Softia, joka on 100% puuvillaa.


Tänään minua ilahdutti: Kaikki kesäkukat sekä mökillä että kotona olen istuttanut altakasteluruukkuihin. Näin kukat pärjäävät aika kauan itsekseen, eikä kastelusta tarvitse huolta kantaa.

3 kommenttia:

  1. Kaunis pusero tämäkin kuten aina ennenkin. Tuo altakasteluruukut on hyvä idea. Mulla on tavan ruukuissa, kun ovat ulkosalla . Mutta kuivina kesinä olisi kiva, ei tarvitsisi koko ajan kantaa vettä (siis joka päivä)

    VastaaPoista