lauantai 16. lokakuuta 2021

Terrazzo Neck

TERRAZZO NECK
Lanka: Filcolana Peruvian ja Isager Silk Mohair yht. 282g
Puikot: 4.5mm
Ohje: Terrazzo Neck by PetiteKnit

Kaulurit ovat tällä hetkellä varsin muodikkaita. Erityisen kaunis on mielestäni tämä PetiteKnitin suunnittelema Terrazzo Neck.

Halusin omaani juuri samat langat (ja samat värit) kuin ohjeessa eli Filcolana Peruvian ja Isager Silk Mohair. Peruvian oli minulle uusi tuttavuus ja tykkäsin siitä kovasti. Paksuudeltaan se olisi sopiva vaihtoehto esimerkiksi islantilaisneuleisiin. 


Ohje on helppo, mutta neulominen ei ollut koko ajan kovin rentouttavaa. Yhtenä syynä olivat italialainen aloitus ja lopetus, jotka eivät olleet minulle entuudestaan tuttuja. Aika monta kertaa sain veivata erilaisia videoita, ennen kuin tajusin, miten ne tehdään. Kaiken kukkuraksi joustimessa sekä oikeat että nurjat silmukat tehdään kiertäen. Siinä olivat sormet koetuksella!


Lopputulos on kyllä niin kiva, että kyllä kannatti noudattaa ohjetta orjallisesti!

Tänään minua ilahdutti: Salon Halikossa pääsee ihailemaan vielä 24.10. asti upeaa kurpitsapeltoa. Lisätietoa löytyy Kurpitsaviikot-sivustolta.



1 kommentti:

  1. Tuo on hyvä kauluri -malli. Olen vähän katsellut malleja ajatellen jälkipolvea. Mutta liian monta puikoilla nyt. Peruvian on ilmeisesti pehmeä lanka.
    Verra Välimäen Breathing space-puserossa resori neulotaan just noin molemmat kiertäen, siis oikea ja nurja.On siisti ja kaunis.
    Tuon tubular cast on aloituksen kanssa olen kanssa takunnut. Pidän Tiinan mukaan aloituksesta videosta ja ymmärsin sekä myös päättelyn.

    VastaaPoista