torstai 15. lokakuuta 2020

Snippet-sukat

 

SNIPPET
Lanka: Markkalanka 65g
Puikot 2.5mm
Ohje: Snippet by Helen Stewart (52 x villasukat)

Olen jo pitkään halunnut tehdä sukat Helen Stewartin ohjeella. Kun ostin 52 x villasukat -kirjan, niin päädyin tietenkin ensimmäisenä valitsemaan Helenin ohjeen.


Aiemmin olen tehnyt hänen suunnittelemiaan huiveja ja niiden ohjeet ovat olleet todella selkeitä.


Tämä sukkaohjekin oli hyvä, mutta ihan helppoa sukkien neulominen ei kuitenkaan ollut, koska koko ajan piti katsoa ohjetta. Onneksi teräosa onnistui kuitenkin hyvin ilman ohjettakin.


Näitä sukkia tehdessä opin jotain uuttakin. En ole nimittäin ennen tehnyt ranskalaista kantapäätä (oletan ainakin, että tällainen kantapää kulkee sillä nimellä). Samoin varpaiden silmukointi oli uutta. Sitä piti ensin hieman harjoitella ennen kuin tulos miellytti minua. En ole kuitenkaan ollenkaan varma, että jatkossa haluan silmukoida sukkia. Minun silmääni miellyttää enemmän perinteinen nauhakavennus.


Lanka on vanhaa käsinvärjättyä Markkalankaa (luultavasti sitä ei ole enää saatavilla). Itse olen ostanut tämän vyyhdin vuonna 2011. Lanka on mukavan pyöreää, joten kuviot erottuvat selkeästi ja värihän on suorastaan loistava.

Tänään minua ilahdutti: Kävin näöntarkastuksessa ja tilasin uudet silmälasit. Tämä on sarjassamme niitä asioita, joita mielellään siirtää tulevaisuuteen, sillä kehysten valitseminen ei ole ihan helppoa. Nyt on kuitenkin todella helpottunut olo!

3 kommenttia:

  1. Onpa herkullisen väriset sukat, kurpitsaiset! :) Ja uudet silmälasit on aina kiva juttu, kun ne lopulta saa aikaiseksi hankkia.

    VastaaPoista