perjantai 17. marraskuuta 2017

Brackett Hat

Tähän aikaan vuodesta tulee suuri tarve neuloa pipoja. Uusimmassa Laine-lehdessä oli kiva palmikkopipon ohje. Ohjeen palmikkokaaviot näyttivät hieman pelottavilta, mutta yllättävän helppo tuo ohje kuitenkin oli. Tosin yhden palmikon onnistuin tekemään eri tavalla kuin ohjeessa (en ole muuten ainut), mutta se ei kyllä haittaa yhtään.

BRACKETT HAT
Lanka: Sandnes Garn Hanneli 94g
Puikot: 4.5 ja 5mm
Ohje: Brackett Hat by Whitney Hayward (Laine Autumn/Winter 2017)
Langaksi valitsin Sandnes Garnin Hannelin, joka on 100% merinovillaa. Lanka tuntuu kerällä melkein hahtuvalangalta ja minulla oli vähän epäilyksiä langan suhteen. Neulominen oli kuitenkin mukavaa tällä langalla ja neulepinta on tosi kivan tuntuinen.




Palmikot tein suurinta palmikkoa lukuun ottamatta ilman apupuikkoa. Se nopeutti neulomista todella paljon. Palmikoita tulee kuitenkin tehtyä niin harvoin, että joka kerta minun on turvauduttava ohjevideoon. Onneksi esim. Dropsilla on tosi hyvät tekniikkavideot.



Kuvissa poseeraa minun tyttäreni, mutta huomasin, että tämä pipomalli on aika ok jopa minun omassa päässäni. Näitä täytyy jossain vaiheessa siis tehtailla lisää.

Tänään minua ilahdutti: Helsingin kirjamessuilta löysin lokakuun lopussa todella edullisia kirjoja; kaikki kuvassa olevat kirjat maksoivat 2e/kappale.


Myös korttikokoelmani sai täydennystä.


Mitähän kivaa löydänkään huomenna Tampereen kädentaitomessuilta?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti