lauantai 31. lokakuuta 2015

Pipo syksykeleihin

Syksy on ollut säiden puolesta aivan ihana. Vaikka lämpötila ei olekaan laskenut kovin monta kertaa alle nollan, niin ohutta pipoa on kuitenkin tarvittu. Huomasin, että juuri tällaisen ohuen pipon kohdalla vaatevarastossani oli aikamoinen aukko.

FLUTTER-PIPO
Lanka: Crelando Anika 44g
Puikot: 3mm
Ohje: Flutter by Drops

Alkuperäisessä ohjeessa on käytetty Dropsin Fabelia, mutta minä käytin Lidlististä ostettua Anika-sukkalankaa. Kirjava lanka ei ihan pääse oikeuksiinsa ainaoikein-neuleessa, mutta kyllä tuo neulepinta ihan ok on.



Kuten olen jo monta kertaa todennut, niin pipo ei sovi mun päähäni. Siitä huolimatta on todettava, että tässä pipossa on hyvä malli. 


Paksuus on myös täydellinen näille keleille, joten voisin hyvin tehdä näitä lisääkin eri värisenä.

Päivän kirjavinkki: Varo minua, Pekka Hiltunen

Kuva: Elisa-kirja
Tykkäsin ihan hurjasti Pekka Hiltusen kahdesta aikaisemmasta Studio-kirjasarjaan kuuluvasta dekkarista ja siksi tämä uusinkin oli hankittava. Varo minua oli kyllä hyvä, mutta olisin kaivannut toisen päähenkilön eli Marin käyttävän enemmän yliluonnollista kykyään lukea toisten ajatuksia. Se toi kahteen aikaisempaan kirjaan maagisuutta, joka erotti ne "tavallisista" dekkareista. Toisaalta tässä kirjassa saatiin lisätietoa Lian menneisyydestä. Parasta on, että tarina ei voi päättyä näin, joten sarjaan on varmasti tulossa lisää kirjoja.

Tänään minua ilahdutti: Kerroin edellisessä postauksessa, että tyttäreni innostui kirjamessuilla neulomisesta. Eilen kävimme lankakaupassa ja nyt hän on nököttänyt sohvalla ja neulonut lähes tauotta. Loistavaa!

4 kommenttia: