lauantai 4. toukokuuta 2019

A Girl´s Best Friend


A GIRL´S BEST FRIEND
Lanka: Novita Baby Merino yht. 144g
Puikot: 3.5mm
Ohje: A Girl´s Best Friend by Isabell Kraemer
Olen suuri Isabell Kraemer -fani. Tykkään melkein kaikista hänen ohjeistaan. Oli siis selvää, että haluan neuloa itselleni A Girl´s Best Friend -huivin. Novitan Baby Merinossa oli juuri passelit värit; omenenkukka, kaurapelto ja tina.


Lanka ei ole hinnalla pilattu (50g/3.74e). Neuletuntuma on hieman liian kumilankamainen minun makuuni, mutta valmis neule on mukavan pehmeä.  Nimensä mukaisesti tästä langasta tulisi ihania vauvanvaatteita.



Huivin neulominen oli kivaa, koska koko ajan tapahtui jotakin. Ohjetta ei kuitenkaan tarvinnut koko ajan tuijottaa ja siksi neulominen oli rentoa. Kooltaan huivi olisi voinut olla hieman isompi, mutta toisaalta tällainen koko on juuri sopiva keväthuiviksi.


Alkuperäisessä ohjeessa huivin reunaan ommellaan muutama tupsu. Minä jätin ne kuitenkin tekemättä. Näin muuten kerran Isabellin haastattelun, jossa hän kertoi, että hänelle oli tullut virhe huivin reunaan ja peittääkseen sen, hän keksi ommella siihen kohtaan tupsut.

Tänään minua ilahdutti: On hauskaa, kun lapset ovat jo aikuisia. Pääsiäislomalla ulkoistin huivin kuvauksen heille; tytär toimi tottuneesti mallina ja poika kuvasi. Minä vain istuin sohvalla ja pyysin kuvia blogiini. Kiitos lapset vielä kerran!

5 kommenttia:

  1. Hieno huivi! Hyvä idea käyttää "lapsityövoimaa" :D

    VastaaPoista
  2. Nätii huivi! Kiva malli, kun koko ajan tapahtuu. Hauska ilmaisu tuo "kumilankamainen". Pitää varmaan käydä jossain hypistelemässä tuota lankaa...

    VastaaPoista
  3. Kaunis huivi ja pitäisi kyllä itsekin tehdä. Olen sitä katsellut, mutta sillä asteella ollaan.

    VastaaPoista
  4. Tosi kaunis huivi ja hienot värit! Tuo lanka on tosiaan erikoinen neuloa, vähän kova, mutta lopputulos kuitenkin pehmeä.

    VastaaPoista