keskiviikko 9. elokuuta 2017

Pairfect-sukat

Viime vuonna ostin Tampereen Kädentaitomessuilta Arne&Carlos Pairfect -lankaa. Langan ideana on, että yhdestä kerästä saa neulottua täsmälleen samanlaisen sukkaparin. Keskellä kerää on keltainen langanpätkä, josta tietää, mistä toinen sukka aloitetaan. Minulle sukkien symmetrisyys ei ole kovin tärkeää ja siksi en ensin tästä langasta innostunutkaan. Tykkäsin kovasti kuitenkin tästä värityksestä ja siksi päätin kokeilla Regian "ihmelankaa".

PAIRFECT-SUKAT
Lanka: Regia Pairfect 78g
Puikot: 2.25mm
Ohje: 16s/puikko
Lopputuloksena on melkein samanlaiset sukat. Toisen sukan varressa kuvio läikittyy hieman eri tavalla, mutta se ei haittaa.


Hassua kyllä, mutta minua tällainen lanka hieman ahdisti. Koko ajan oli sellainen olo, että minun on pakko saada täsmälleen samanlaiset sukat. Mitä jos en onnistukaan? Minulle taitaa paremmin sopia langat, joissa identtisyys on iloinen yllätys, mutta ei mikään pakkomielle.


Lankaa jäi kaksi pientä nöttöstä ja ne kulutin virkkaamaani torkkupeittoon, joka pääsee seuraavalla kerralla esittelyyn.


Tänään minua ilahdutti: Olen vienyt kirjaston kierrätyspisteeseen ainakin kolme ikeakassillista kirjoja. On ollut ilo huomata, kuinka nopeasti kirjat ovat löytäneet uuden kodin. Kierrätystä parhaimmillaan.

2 kommenttia:

  1. Mie myöskin neuloin nämä sukat, erivärisenä vain. Miun tunnelmat olivat samantyyppiset. Tuleeko näistä nyt tismalleen samanlaiset - no ei tullu. Erityisesti mietin sitä, että miksi mie neulon tällasta lankaa, kun kerta tykkään neuloa kirjoneuletta. No, tulipahan kokeiltua.
    Siun sukat on kivemman väriset kuin miun.

    VastaaPoista
  2. Minäkin kokeilin tätä lankaa ja nyt muistan, että toinen sukka on kesken ja niiden sukkien piti mennä heti miehelleni, uuups. Täytyy kaivaa se toinen sukka esiin ja neuloa loppuun.

    VastaaPoista