lauantai 25. huhtikuuta 2015

Arnen ja Carloksen Tähtiyö

Ostin jo helmikuussa kaksi kerää Arnen & Carloksen suunnittelemaa sukkalankaa. Star Night pääsikin heti puikoille, mutta vasta nyt minulla on sukat valmiina.

TÄHTIYÖ
Lanka: Regia Arne & Carlos 71g
Puikot: 2.25mm
Ohje: perussukka (16s/puikko)
Sukista tuli todella kauniit. Lankakin tuntui hyvältä neuloa (kuten Regian sukkalangat yleensäkin).


Sukista tuli vahingossa melkein identtiset! Minua ei kyllä yleensä haittaa, vaikka kuviot alkaisivat toisessa sukassa eri kohdasta.


Hiilikuitupuikoista on tullut minun suosikkini ja nämäkin on neulottu niillä. Valitettavasti yhdestä puikosta metallikärki oli hieman taipunut ja kun yritin sitä suoristaa, niin puikko meni poikki! Onneksi mieheni on varsin taitava korjaamaan erilaisia juttuja ja niinpä hän sai puikkonikin taas kuntoon. Minä olin kyllä luullut, että hiilikuitu on niin vahvaa, ettei sitä saa poikki.

Päivän kirjavinkki: Illallinen, Herman Koch


Aloittaessani Illallisen lukemista olin siinä uskossa, että tässäpä on nopealukuinen kevyt tarina kahdesta veljeksestä ja heidän perheistään. Aika pian sain huomata, että kirja käsittelee varsin rankkoja aiheita. Herman Koch on erittäin taitava jujuttamaan lukijoitaan; juuri kun olet oppinut tuntemaan kirjan henkilön, niin hänestä paljastuukin aivan odottamattomia luonteepiirteitä. Kaiken kaikkiaan hyvin hämmentävä kirja.

Tänään minua ilahdutti: Sain juuri viimeisteltyä pihan haravoinnin. Siistiä pihaa on kiva katsella.

5 kommenttia:

  1. Tuo on niin kauniin väristä, tuo lanka, että sitä pitää hankkia.

    VastaaPoista
  2. Kauniit sukat.
    Meillä on vielä niin paljon lunta, että ei varmaan vappunakaan pääse vielä haravoimaan.

    VastaaPoista
  3. Tosi sievät sukat, kaunis kuviointi.
    Meilläkin on jo haravointi aloitettu ja varmaan viimeistään vappuna saadaan homma hoidettua loppuun :)

    VastaaPoista
  4. Kauniit sukat. Tuossa langassa on hyvät värit ja kiva kuviointi! Oikein pirteät kevätsukat!

    VastaaPoista
  5. Suloiset sukat kauniista langasta. :)

    VastaaPoista